niedziela, 2 lutego 2014

tort marcepanowy z mango

Przepis znalazłam tutaj
tort marcepanowy z mango

Kulinarny karnet Christophera ostatnio bardzo mnie zafascynował :)


"Składniki.

140 g marcepanu
6 jajek
230 g cukru
70 g kakao

Masa śmietanowa z mango.

200 g zmiksowanego mango
100 g cukru pudru
1 limonka - sok
1 laska wanilii
6 łyżeczek żelatyny


25 ml rumu brązowego
500 ml śmietany 36%

Polewa winna z żurawiną.


250 ml wina na grzańca
1 laska wanilii
60 g cukru
1 anyż gwiazdkowy
1 laska cynamonu
100 g żurawiny suszonej
3 łyżeczki żelatyny
Wykonanie:


Marcepan zmiksować z żółtkami na pulchną masę. Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodawać do masy marcepanowej na przemian z kakao, ucierając. Ciasto podzielić na trzy części i upiec 3 placki, każdy na osobnym pergaminie, średnica 26cm. Piec 15 min w temp.180stop. Wystudzić i usunąć papier.


Masa.


Miąższ z mango zmiksować i wymieszać z cukrem pudrem, sokiem z limonki i ziarenkami wanilii.
Żelatynę rozpuścić w 2 łyżkach gorącej wody. Wymieszać z 2 łyżkami musu z mango, a następnie z resztą musu i rumem. Połączyć z ubitą śmietaną, delikatnie mieszając.
Placki marcepanowe przełożyć masą z mango. Chłodzić w lodówce.


Polewa z wina i żurawiny.


Wino zagotować z cukrem, wanilią, anyżem , cynamonem oraz żurawiną. Dodać żelatynę i mieszając zagotować. Nie gotować! Przyprawy wyjąć i masę zmiksować, wystudzić. Polać wierzch tortu i odstawić do skrzepnięcia."





Zrobiłam wszystko dokładnie jak w przepisie. Ciasto owszem fajne. Następnym razem zrobię zwykły biszkopt z kakao, bo marcepan jest niewyczuwalny. Placki nasączyłam ponczem z likierem egzotycznym. Mus z zrobiłam z 1 sztuki dojrzałego mango (ok 300 g miąższu) i był on delikatnie wyczuwalny w masie. Myślę, że następnym razem zmiksuję 2 mango. Nie zmiksowałam polewy, także żurawina pozostała w całości. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz