czwartek, 6 marca 2014

sałatka rybna

2 puszki sardynek lub śledzi w oleju
1 puszka kukurydzy
1 puszka białej fasoli
pęczek szczypiorku
4-5 suszonych pomidorów
1 duża marchewka
15 cm pora
pół szkl jogurtu naturalnego
3 łyżki ketchupu
sól, pieprz

Marchewkę obrać i pokroić w drobna kostkę. Ugotować w osolonej wodzie. Pora drobno posiekać i dołożyć do wrzątku z marchewką na 2 min aby się zblanszował. Odlać olej z puszek, ryby rozdrobnić widelcem. Puszki z warzywami odsączyć  na sicie z zalew. Pomidory drobno pokroić. Wszystko razem wymieszać i doprawić. Dobre jako samodzielna przekąska lub też na kanapkę.

Dlaczego pospolita sardynka w puszce? Tego w morzach jest jeszcze pod dostatkiem i lepiej zjeść sardynki niż łososia czy krewetkę, które karmią tymi sardynkami. Jakiś rok temu oglądałam dokumentalny film o stanie mórz i oceanów...Zjedliśmy już 95 % ryb w oceanie....Nie mówię żeby nie jeść ryb, ale do takiej sałatki ołowiany tuńczyk nie jest potrzebny. Gdy dobrze rozdrobni się rybki widelcem ich miękkie kręgosłupy nie są wyczuwalne ( a jestem na to wyczulona)




3 komentarze:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka rybna z pewnością jest bardzo fajnym daniem i ja jestem zdania, że jak najbardziej warto jest ja robić. Oczywiście bardzo dużo zależy również od tego jakiej ryby do niej użyjemy. Ja sobie zachwalam świeżą porcję łososia z https://mowisalmon.pl/produkty/mowi-pure-swieza-porcja/ która jak dla mnie jest wyjątkowo smakowita.

    OdpowiedzUsuń