niedziela, 16 września 2012

zupa meksykańska


 z mięsa zrobiłam kulki i wrzuciłam do gotującej się zupy
- 0,5 kg mięsa mielonego (ja używam mięsa z indyka)
- 2-3 duże cebule
- 4-6 ząbków czosnku (jak kto lubi  ja lubię dużo)
- 1 papryka czerwona (można dodać również zieloną)
- 1 puszka kukurydzy
- 1-2 puszki fasoli białej
- 1-2 puszki fasoli czerwonej
- 1-2 puszki pomidorów bez skórek lub przecier pomidorowy (ja używam domowego)
- przyprawy (sól, pieprz, papryka chili [może być w całości], papryka słodka, bazylia, oregano)



Przygotowanie:

Zawartość puszek wraz z tzw. wodą wlać do dość niedużego garnka. Następnie dolać do garnka wodę tak aby całość była rzadka. Przyprawić łyżeczką soli oraz pieprzu i gotować na wolnym ogniu.  Międzyczasie podsmażyć mięso mielone doprawione solą, pieprzem, papryką chili, papryką słodką, bazylią i oregano. Po chwili dodać pokrojoną w kostkę cebule a po kilku minutach pokrojoną w kostkę paprykę. Całość podsmażać do momentu gdy cebula wraz z papryką będą miękkie. Następnie całość dodać do garnka i wcisnąć jednocześnie 4-6 ząbków czosnku.  Doprawić solą, pieprzem,chili, papryką słodką, bazylia. Dolać wody tak aby całość była rzadką zupką i zagotować. Po zagotowaniu podać w miseczkach wraz z …  Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz